Nahrávání bicích nástrojů v nahrávacím studiu | Nahrávací studio a videoprodukce TdB Production Praha
Většina dnešních nahrávek vzniká postupným nahráváním nástrojů. Bubeník tak přichází ve většině případů jako první na řadu. Pokud se vám líbí zvuk nějakého bubeníka, dosáhnete jej v prvé řadě stejnou technikou hry, ve druhé stejným typem sady na kterou bubeník hraje a hlavně naladěním nástroje. Existují dnes skvělé ladičky bicích sad, kterými dosáhnete vždy stejného zvuku jednotlivých korpusů sady. Ladění většina bubeníků neřeší, ale na zvuk celé kapely to má stejný vliv, jako neladit kytary či basu. Z pódií se pak line zvuk podobný krabicím od bot, igelitových pytlů, houkání v tunelu atp... Tlumítka jsou taky výborná záležitost pro odrušení tónu nových blan, ale ne že tam zůstanou půl roku bez pokusu je sundat, až si blány sednou.

Naladit bicí dnes není problém, protože nejen kytaristi a basáci mají k dispozici ladičku, celá řada firem vyrábí taky ladičky pro bicí sady jako například Tune-BOT Studio. Před samotným začátkem zvučení je tedy první krok bubeníka jasný, naladí svou sadu a utáhne vše co vydává nechtěné zvuky, které by mohly rušit v přesleších prostorových mikrofonů. Je fajn když má sebou taky tlumítka jako například MEINL Drum Honey, které jsou schopny zabránit rezonancím blán nebo činelů.
U nás nenecháváme nic náhodě, zvučíme samozřemě komplet sadu titulními mikrofony bez dozvuku včetně činelů a hihat, dále pak snímáme celou místnost čtyřmi prostorovými mikrofony, taky využíváme dva páskové mikrofony, pro starý osvědčený způsob snímání na dva mikrofony a mono room ambient mikrofony. Většinou počet stop vyskočí na číslo 20, ze kterých poté vybíráme stopy pro jednotlivé části skladby nebo pro skladbu celou.


SNARE - ŠROŤÁK - MALÝ BUBEN - VIRBL - RYTMIČÁK
Je velmi důležitou částí nahrávky, jeho zvuk je jedním z klíčových pro určení stylu kapely. Je fajn, když má bubeník sebou na výběr alespoň dva snare bubny. Struník který má na starosti také dozvuk je velmi důležitou součástí zvuku.
Audix i5 - u nás velmi oblíbený mikrofon s širokým zvukem a nezničitelnou konstrukcí, využíváme jej jak shora na blánu, tak na struník zespod.
SHURE SM57 - legenda mezi zvukaři, která se stala standartem pro zvučení malého bubnu.
MXL R77 - tohohle ribbon krasavce využváme rádi ze strany šroťáku kde je otvor pro únik zvuku, dodává virblu tělo (dřevo).

Základ nahrávky ve spodních frekvencích, držák prvních dob a dirigent kapely v jednom balení.
Audix D6 - mikrofon stvořený pro kick drum, s oblibou jej dáváme na přední blánu pro detail a do díry pro tlakové frekvence.
MXL R77 - tento páskový mikrofon s onlibou používáme pro sub frekvence kopáku.
Solomon SubKick - ideální pro sub frekvence, dodá velkému bubnu hutnost.

Spousta světovźch bubeníků je nepoužívá pouze na přechody v tracku, ale taky jako melodickou součást skladeb. Dobře naladěné přechody umí dát skladbě nádherné melodie.
Audix D2 - náš oblíbenec pro přechody střednćh průměrů
Audix D4 - mikrofon stvořený pro zvučení floortomu
SHURE SM57 - tohoto pracanta s oblibou dáváme na malé přechody

Audix ADX 51 - mikrofony sady audix, které s oblibou používáme na overheady
AUDIX CX112 - náš velkomembránový oblíbenec pro hihat
MXL 2006 - tyto low endy ovykle nasazujeme na netradiční doplňkové činely a cowbely.

Pro vytvoření optimálního prostoru na bicí používáme:
Neumann U87 - tuhle studiovou klasiku nasazujeme jako mono obvykle ve větší výšce, v kombinaci s lampovým předzesilovačem lze dosáhnout neskutečných barev.
Warm audio WA 251 - tenhle klon legendární klasiky využíváme podobně jako Neumann U87 pro mono room, ale nad hlavou bubeníka.
RODE K2 - stereopár lampových legend z austrálie s oblibou využíváme na levou a pravou stranu místnosti, dodávají nahrávce prostorovost a lampovou vřelost.
MXL 2006 - tyto low end mikrofony dáváme s oblibou na netradiční místa pro doplnění zvuku celé sady.

Všechny mikrofony jsou pak zapojeny do speciálních lampových předzesilovačů a chnnel stripů. Najdete u nás Universal audio 610 mkII, Focusrite Isa One, Joemeek One Q, Joemeek Twin Q, Joemeek Twin Q CS, TL Audio 5051, TL Audio C1, TL Audio Fat Funker, TL Audio 2 Fat, Art Voice Channel, SPL Channel One a mnoho dalších preampů, které nahrávku vašich bicích ohřejí analogovým zvukem, což je muzikanty znovu velice vyhledáváno.

O kompresi bicí sady se postarají compresory Joemeek SC 2.2, Tegeler Audio Créme, ART MPA-II
Equalizaci mají na starost v našem studiu lampový equaliser Tegeler EQP-1 a Drawmer 1974 .
O basy, saturaci a šířku sterea sestavy se postarají BBE 482, Aphex Big Botom 204 a Drawmer 1976.
Finální multiband kompresi pak obstará Drawmer 1973
