04.02.2016 -Uděláte z nás slavnou kapelu? | Nahrávací studio a videoprodukce TdB Production Praha

04.02.2016 -Uděláte z nás slavnou kapelu?

Uděláte z nás slavnou kapelu?

Na první pohled prostá otázka. Má ale tak široký záběr, že souvisí snad se všemi činnostmi, které muzikant dělá. Kdyby na ni byla jednoznačná odpověď, tak si otevřu věštírnu a budu se zabývat do konce života jen touto činností. Na bandzone stojí 35 000 kapel ve frontě na štěstí. Přes to všechno se ptáte a já se pokusím v tomto článku najít vyčerpávající odpověď.

Nahrávací studio není věštírna.

Číslo jedna je váš talent!

Hodnocení od rodiny nebo kámošů na vašem koncertě přece nemluví za vše. Postavte se na rušnou ulici v cizím městě, otevřete futrál od nástroje a začněte hrát. Tam člověk pocítí okamžitě, jestli za něco stojí.

Když tohle potom dokážete na pódiu, bude vám svět ležet u nohou.

To, že začneme vylepšovat vaši nahrávku digitálními podfuky a kouzly, sice posune kvalitativně vaši práci do profiligy, ale na koncertě stojíte opět před lidmi v plné nahotě. Tedy pokud nejste Kryštof Michal s 16-ti podpůrnými tracky z playbacku.

Ve studiu obvykle využíváte aparáty a nástroje půjčené od svých úspěšnějších kolegů, ale naživo to opět jdete dělat přes low-end nástroje, které to zase celé shodí do koše. Tahle chyba chyboucí je velice oblíbenou záležitostí.

Cesta nahoru taky nevede tak často přes anální otvory známých pseudo-celebrit (jak by asi vypadaly po ...). Peněženky českých oligarchů můžou taky zůstat v klidu. Úspěch je pouze ve vašich rukou, vy si jej přitáhnete.

Peníze mnohdy dobré projekty znásilní.

Ovšem spolupráce s dobrými instrumentalisty a vokalisty může být naopak inspirující. Desku totiž neobohatíte tím, že nahrajete 5kytar na sebe a třikrát hlavní zpěvy, ale raději aranžujte nástroji hostů, kteří obohatí hotovou nahrávku víc než hora valících se kytar. Není to pravidlo, ale určitě svěže proaranžovanou deskou oslovíte více posluchačů.

Ani Amadeus by se nespokojil se třemi nástroji.

Nechtějí vás hrát rádia? Ona totiž rádia hledají talenty, jen je musíte originálně oslovit. Ne jim poslat e-mail s copy-paste biografií a přiloženou mp3 do jejich info-schránky.

V každém rádiu sedí zajímavý člověk, který má být adresátem takových dopisů. Dívejte se do programu rádií, hledejte vhodné pořady a taky si jej alespoň jednou poslechněte. Minimálně na každém rádiu najdete jeden pořad s amatérskou hitparádou nebo pořad o mladé muzice. Použijte Google, hledejte a pište osobní dopisy, aby nepůsobily jak výkřiky na turecké tržnici s látkami.

On totiž i moderátor nebo dramaturg potřebuje podrbat ego.

Image kapely či interpreta. Přeskočíme přednášku o obnošených pomačkaných hadrech, rozkopaných botách, vybledlých tričkách XXL, svetrech s jelenem atp...

Jste to, jak vypadáte.

Všude kde vstoupíte, měli byste vypadat reprezentativně v rámci žánru. Módu pro muzikanty nekoupíte v Tescu. Tohle ví všichni, ale málo kdo tak činí. Přitom dnes není problém sehnat firmu, která vám za to dokonce zaplatí. Móda šla vždy ruku v ruce s hudbou.

Pokud děláte muziku jen pro peníze, budete vždy nejchudšími mezi chudými.

Toto téma nechávám otevřené a budeme se k němu stále vracet ...



 LOGO FACEBOOK          LOGO YOUTUBE          LOGO TWITTER

© 2012–2017 Nahrávací studio a videoprodukce TdB Producton Praha